Zamknij
Eventy - Raporty

Jak działa event w centrum handlowym?

Witold Sokołowski, 2015-01-12 00:54:50

Po raz pierwszy w historii polskiego rynku centrów handlowych powstał raport pokazujący zachowania klientów podczas eventu. Analiza przyniosła wiele zaskakujących wniosków, które w wymierny sposób wspomogą procesy zarządzania i optymalizacji wydatków na wydarzenia promocyjne.

Wykonana przez Cherry analiza dotyczyła eventu zorganizowanego w CH Riviera z okazji pierwszej rocznicy powstania tego centrum. Jedną z zaplanowanych na ten dzień atrakcji był konkurs z atrakcyjnymi nagrodami - zakupami o wartości 1000 PLN w towarzystwie gwiazd i znanych stylistów.

Firma Cherry przeprowadziła analizę porównawczą „okresu bazowego” (przed eventem) z „okresem badanym” (event), a uzyskane wyniki porównano dodatkowo z „okresem post” (po evencie). Analiza stworzona w oparciu o autorskie narzędzie Indoor Trax dostarczyła zarządcy centrum precyzyjnych informacji na temat rezultatów eventu: skali zainteresowania wydarzeniem, czasu przebywania klientów na terenie centrum, ich zachowań, poziomu zainteresowania ofertą poszczególnych najemców itp.

Dzięki niej zauważono wyraźne wzrosty „odwiedzalności” w ważnych z punktu widzenia eventu strefach. Wiadomo np., że w dniu eventu liczba osób odwiedzających centrum handlowe wzrosła o 22 proc., a aż 38 proc. tego wzrostu wygenerowali klienci, którzy w centrum handlowym pojawili się po raz pierwszy. Sklepy marek odzieżowych, współpracujących przy organizacji eventu, odwiedziło średnio ponad 1,5 razy więcej klientów niż w okresie bazowym, jedną z drogerii blisko 3 – krotnie więcej, zaś jedną z kawiarni 1,5 razy więcej. Jednocześnie odnotowano nieduży spadek odwiedzin w supermarkecie znajdującym się na terenie centrum. Co ciekawe, przybyli w dniu eventu klienci przebywali na terenie galerii znacznie dłużej niż zwykle – największy był odsetek osób, które spędziły w niej więcej niż 3 godziny.

Jednym z ważniejszych wniosków potwierdzających skuteczność wydarzenia jest to, że aż 10 proc. nowych klientów powróciło do centrum w ciągu 30 dni od eventu.

– Indoor Trax daje niezliczone możliwości analizy danych pozyskanych dzięki Indor Location Tracking. Ogranicza nas jedynie wyobraźnia i potrzeby klienta, który może zamówić raport niestandardowy wedle najbardziej wydumanych potrzeb. Przykład raportu dla Centrum Riviera dowodzi, że dane te mają pierwszorzędne znaczenie w zarządzaniu i planowaniu skutecznych akcji w przyszłości. Jest niemal pewne, iż tego typu narzędzia będą niebawem kluczowym elementem w procesie zarządzania centrum handlowym – mówi Paweł Henke, prezes Cherry.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...