Zamknij
Eventy - Raporty

Jak działa event w centrum handlowym?

Witold Sokołowski, 2015-01-12 00:54:50

Po raz pierwszy w historii polskiego rynku centrów handlowych powstał raport pokazujący zachowania klientów podczas eventu. Analiza przyniosła wiele zaskakujących wniosków, które w wymierny sposób wspomogą procesy zarządzania i optymalizacji wydatków na wydarzenia promocyjne.

Wykonana przez Cherry analiza dotyczyła eventu zorganizowanego w CH Riviera z okazji pierwszej rocznicy powstania tego centrum. Jedną z zaplanowanych na ten dzień atrakcji był konkurs z atrakcyjnymi nagrodami - zakupami o wartości 1000 PLN w towarzystwie gwiazd i znanych stylistów.

Firma Cherry przeprowadziła analizę porównawczą „okresu bazowego” (przed eventem) z „okresem badanym” (event), a uzyskane wyniki porównano dodatkowo z „okresem post” (po evencie). Analiza stworzona w oparciu o autorskie narzędzie Indoor Trax dostarczyła zarządcy centrum precyzyjnych informacji na temat rezultatów eventu: skali zainteresowania wydarzeniem, czasu przebywania klientów na terenie centrum, ich zachowań, poziomu zainteresowania ofertą poszczególnych najemców itp.

Dzięki niej zauważono wyraźne wzrosty „odwiedzalności” w ważnych z punktu widzenia eventu strefach. Wiadomo np., że w dniu eventu liczba osób odwiedzających centrum handlowe wzrosła o 22 proc., a aż 38 proc. tego wzrostu wygenerowali klienci, którzy w centrum handlowym pojawili się po raz pierwszy. Sklepy marek odzieżowych, współpracujących przy organizacji eventu, odwiedziło średnio ponad 1,5 razy więcej klientów niż w okresie bazowym, jedną z drogerii blisko 3 – krotnie więcej, zaś jedną z kawiarni 1,5 razy więcej. Jednocześnie odnotowano nieduży spadek odwiedzin w supermarkecie znajdującym się na terenie centrum. Co ciekawe, przybyli w dniu eventu klienci przebywali na terenie galerii znacznie dłużej niż zwykle – największy był odsetek osób, które spędziły w niej więcej niż 3 godziny.

Jednym z ważniejszych wniosków potwierdzających skuteczność wydarzenia jest to, że aż 10 proc. nowych klientów powróciło do centrum w ciągu 30 dni od eventu.

– Indoor Trax daje niezliczone możliwości analizy danych pozyskanych dzięki Indor Location Tracking. Ogranicza nas jedynie wyobraźnia i potrzeby klienta, który może zamówić raport niestandardowy wedle najbardziej wydumanych potrzeb. Przykład raportu dla Centrum Riviera dowodzi, że dane te mają pierwszorzędne znaczenie w zarządzaniu i planowaniu skutecznych akcji w przyszłości. Jest niemal pewne, iż tego typu narzędzia będą niebawem kluczowym elementem w procesie zarządzania centrum handlowym – mówi Paweł Henke, prezes Cherry.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...